Witajcie. Jak niektórym z Was wiadomo, od pewnego czasu zajmuję się produkcją gry osadzonej w uniwersum RPC-PL.
Opis gry: Nazywają cię Bleed. Jesteś operatorem Mobilnej Drużyny Specjalistycznej November-17 stworzonej do aplikacji preparatów amnezyjnych cywilom będącym świadkami zdarzeń anomalnych.
Na ogół twoja służba jest spokojna — tak jak pozostali operatorzy, zwykle spędzasz czas zaszyty na imprezach masowych, myśląc, że jesteś gotów na wszystko, ale w rzeczywistości pozwalając swojej czujności na zaśnięcie.
Nie trudno zatem wyobrazić sobie, w jak wielki szok wprawiło cię bycie świadkiem zdarzenia anomalnego na jednej z imprez masowych. W chaosie straciłeś swoje preparaty amnezyjne, więc musisz je zebrać i zgodnie z planem zaaplikować odpowiedniej liczbie cywili, tak jak twoi koledzy i koleżanki z zespołu.
Wkrótce jako doświadczony specjalista od pacyfikowania cywili zostaniesz wezwany do kilku innych chciałoby się rzec incydentów, których łączyć będzie coś więcej niż nić niewiadomej. Łączyć je będzie coś, co wykluczy ich uznanie za incydenty. W przypływie świadomości przyjdzie ci wyśledzić winowajców po zdarzeniach anomalnych, które wywołali, a potem zrobić to, do czego zostałeś lub zostałaś wyszkolona — rozwiązać problem.
Mechanika: Amnestic Runner to platformówka 2D, w której sterujesz postacią Bleeda z pomocą strzałek do chodzenia, spacji i lewego shifta do skakania oraz przycisku Q do aplikacji wideryków.
Twoim pierwszym zadaniem jest spacyfikowanie wszystkich cywili z pomocą preparatów amnezyjnych. Aby tego dokonać, musisz zebrać preparaty. W przeciwnym razie kontakt z cywilem doprowadzi do natychmiastowej przegranej.
Gdy spacyfikujesz cywili, logo RPC-PL wskaże ci miejsce, w którym Autorytet dokona twojej ekstrakcji.
Nie tylko nie możesz wchodzić bez preparatów amnezyjnych w interakcje z cywilami, ale wiedz, że niektóre z twoich operacji mają miejsce na dużej wysokości — spadek z wysokich platform również doprowadzi do twojej porażki.
Wreszcie wrogowie… Masz przed sobą kilku wrogów.
Po pierwsze tajemniczy agenci — polują na Autorytet — lecz my wiemy o nich za mało. Zakazuje ci się atakowania agentów, dopóki nie dowiemy się o nich więcej. Przed przystąpieniem do ich eliminacji musimy wiedzieć, kogo reprezentują i czy można ewentualnie wrogości zażegnać dyplomatycznie, zanim zakasamy rękawy do mokrej roboty.
Po drugie tajemnicze anomalie, które pojawiają się przy agentach — zwane po prostu Ano. One nie zrobią ci krzywdy. Wydają się przemieszczać co kilka sekund między naszym światem i innym. Gdy są u nas, w pobliżu wszystko ulega spowolnieniu. Sądzimy, że odejdą, gdy załatwimy problem agentów. W każdym razie jedynym sposobem radzenia sobie z nimi jest timing swoich działań, tak by najbardziej kluczowe czynności podejmować, gdy ano nie są w naszym świecie.
Plan:
1. dopracowanie mechaniki gry;
2. dodanie różnorodnego tła i platform do poszczególnych leveli;
3. dodanie trzeciego wroga — działka automatycznego;
4. dopracowanie menu;
5. stworzenie potężnego bossa;
6. stworzenie elementów, które uwidocznione będą jedynie po zażyciu wideryka.
7. debugging.
Wszystkie wersje alfa wypuszczać będę na platformach online. Gotową grę wypuszczę również w wersji standalone dla Windowsa.
Aktualna wersja — Amnestic Runner v0.3 alpha:
https://games.gdevelop-app.com/game-542cdbf7-3731-4099-9f9d-0f44cf0ac1b3/index.html